Ik heb een dubbeltje. Mag ik op de eerste rij?

01 mei 2023 | Uncategorized

Goed werkgeverschapJij bent natuurlijk die werkgever die heel duidelijk weet dat je als goed werkgever “gewoon” bepaalde zaken geregeld moet hebben. Je zorgt ervoor dat jouw medewerkers niets tekort komen. Met een goede werkplek hebben en vorige maand hebben jullie nog die ice bath workshop gehouden. Helemaal fantastisch natuurlijk! Maar zit hier ook een plan achter? Iets waarvan je weet dat jouw medewerkers daar behoefte aan hebben? En sterker nog, ook op de langer termijn profijt van hebben?Langer termijn? Komt daar PMO weer om de hoek?Jackpot! Als je op de langer termijn een doordacht plan wil opstellen om de vitaliteit van jouw medewerkers te bevorderen, dan heb je een startpunt nodig. Een preventief medisch onderzoek is jouw startpunt. Met de uitkomsten van de onderzoeken, krijg jij niet alleen inzicht in hoe het ervoor staat met de vitaliteit van jouw medewerkers. Je hebt daarmee een perfect vertrekpunt om eens te kijken naar acties en activiteiten die je organiseert. Zodat je gezamenlijk veel meer behaald dan enkel het verhogen van de vitaliteit. Maar hoe dan?Nou kijk, als je luistert naar jouw medewerkers, is de kans bijzonder groot dat wat jij aanbiedt, aansluit bij wat jouw medewerkers van jou vragen. Doe je dat niet? Dan is de kans groter dat het minder goed aansluit bij de wensen van jouw medewerkers. Binnen een goed gemêleerd gezelschap van mensen, heb je mensen die soms letterlijk schreeuwen om aandacht en vragen wat ze nodig hebben. Je hebt de club mensen die subtiel iets laat vallen, over wat ze graag zouden willen hebben. En je hebt de club die niets zegt en stil ongelukkig zit te zijn. Omdat jij niet door hebt waar zij nu echt behoefte aan hebben. Op verschillende manieren doe jij je best om iedereen te horen en te erkennen. Maar eerlijk is eerlijk, in de praktijk lukt dat lang niet altijd. Hoe ga ik het dan voor iedereen goed doen?Heel simpel: niet! Hoe goed jij ook je best doet, je kunt het nooit voor iedereen goed doen. Wel kun jij echt je best doen. Onze ervaring leert dat een frisse blik en ruimte bieden aan de wensen van de medewerker echt werkt. Dat formuleren wij op objectieve wijze. Daar beginnen we. Want als wij (jij en wij) weten wat jouw medewerkers belangrijk vinden, dan rolt daar vanzelf een passend PMO uit. Dat is dus de eerste stap. Daarna gaan wij aan de slag. De kans dat mensen hierop aansluiten en meedoen, is vrij groot. Want ze hebben instemming mogen geven. Deelname aan een PMO is namelijk niet verplicht. Maar wel super nuttig. Daarna krijg je de uitslag van jouw op maat gemaakte PMO. Dik prima dus. Want daar kan je wat mee. ‘Lekker aan de slag’ zou je denken. Wacht nog heel even. Wij doen nog dat tussenstapje voor je en maken de vertaalslag. Wij helpen je mee en bedenken samen met jou een strategie. Die is gebaseerd op enerzijds de uitslag van de uitgevoerde PMO en anderzijds op de wensen van jouw medewerkers en niet te vergeten van jouzelf. Als werkgever heb je hier natuurlijk alles over te zeggen en van te vinden. Dat vinden wij belangrijk. Daarom is het ook een op maat gemaakte dienst die wij aanbieden. Op maat gemaakte PMOEen PMO afnemen kun je op verschillende manieren doen. Dat op maat gemaakte geldt niet enkel voor de input en output. In het verlengde hiervan geldt dat natuurlijk ook voor jouw kosten. Want dat wat jij (en jouw medewerkers) niet nodig hebben, doen we niet en betaal jij dus ook niet! Wel zo transparant toch. Zo’n fijn woord wat iedereen gebruikt. Doorzichtig, helder. Je snapt het wel. Enkel betalen voor wat je wil hebben. Nog meer hulp?Maar natuurlijk! Wij gaan net zo ver met je mee dat je ons toelaat. Als wij mogen, dan verzorgen we ook de communicatie richting jouw medewerkers. Weer die vreemde ogen die een andere invloed kunnen hebben. Of wat denk je van de opvolging van het plan? Je kunt ervoor kiezen om dat helemaal zelf te doen. Sterker nog, dat juichen we alleen maar toe. Maar mocht je liever hebben dat jou dit uit handen wordt genomen, dan kan dat. Doen we gewoon. Op de manier die bij jullie past. Met al dit goede nieuws, hebben we nog beter nieuws. Dat doen we natuurlijk allemaal op een laagdrempelige en voordelige manier. Dat komt de vitaliteit en duurzame inzetbaarheid van jouw medewerkers en jouw organisatie ten goede. Wil je meer weten over de mogelijkheden? Of al direct de stap zetten naar een aanbieding op maat? Laat het ons weten. Bel of mail en dan kijken we samen naar de opties. 

Vragen of meer informatie?

E-mail: info@companyvitality.nl

Telefoonnummer: 06 36 51 07 93